Decembergroet

Annemarie Leuverink Advies

Beste ondernemers, werkgevers en medewerkers.

Dit keer schrijf ik een korte blog met tips en hopelijk doe je hier je voordeel mee. Een tandje erbij deze maand en dat betekent de focus scherp houden.

Oud maakt plaats voor nieuw.

Het jaar 2017 is bijna voorbij en het jaar 2018 komt steeds dichterbij.

Het zijn drukke en gezellige tijden, ook voor je klanten.

Zet je klant in the picture, geef ze een warm welkom en gastvrije gevoelswaarde.

Weet dat je klanten deze feestmaand eerder geneigd zijn om meer geld uit te geven dan gebruikelijk.

De klant gunt zichzelf iets meer en op een of andere manier is er dat gevoel van; er mag extra geld uitgegeven worden.

Maak gebruik van de kracht van het overtuigen waardoor je klant, door middel van professioneel goed advies en persoonlijke aandacht, sneller tot aankoop over gaat.

Hieronder staan een paar mindset tips die helpen om de drukke decembermaand door te komen.

  • Klantprofiel (Ken je klant, wie is je klant?)
  • Klantfocus (Geef blijk van aandacht)
  • Klantproces (klantbehoefte, klantadvies)
  • Klantwaarde (Wat ervaart jouw klant tijdens het kappersbezoek?)
  • Adviesfocus ( Richt je verkoop op product en behandeling die van waarde zijn voor je klant)

Nog even ‘de schouders eronder’ met zijn allen ervoor gaan, deze laatste maand van het jaar!

Veel succes.

Annemarie

Wil je meer weten waar ik voor sta, en hoe mijn manier van coachen je kan helpen?

Bekijk gerust mijn website

Annemarie Leuverink

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

, ,

Man & Schaar #11

Happy Het was haar eerste bezoek aan mijn salon. Ze zag de voorgaande klant afrekenen en zei: dat wil ik ook. Het was een korte bob, wat zeg ik, net onder het oor, met een opgeschoren nekje. Best extreem voor iemand die het haar tot op de schouders draagt. Na nog een korte inspectie voor de spiegel en een uitgebreide wasmassage begon ik het haar af te delen. Nog eens kijken. En uiteindelijk zette ik de schaar erin. Lange lokken gleden langs de kapmantel naar de grond. Ondertussen kletsten we wat. Ze was webdesigner en gaf daarnaast workshops programmeren. Later bezocht ik haar website. Op het openingsscherm zag je een kop koffie, een mobieltje, plus de tekst: "Hi I'm Yvonne, UX specialist. I can help you meet your users' needs". Als bezoeker van zo'n website kan je alleen maar blij worden. Het zijn good feelings die verkopen. Lever de klant zorgeloos gemak. Maak de consumer happy, al bij voorbaat! Zoals de slogan van de slager: Vers met een glimlach. Of bij de wasstraat: wassen met gevoel. Het bungalowpark: Wij weten hoe belangrijk vakantie voor u is! En: Wij doen wat anderen beloven!
, ,

Decembergroet

Dit keer schrijf ik een korte blog met tips en hopelijk doe je hier je voordeel mee. Een tandje erbij deze maand en dat betekent de focus scherp houden. Oud maakt plaats voor nieuw. Het jaar 2017 is bijna voorbij en het jaar 2018 komt steeds dichterbij. Het zijn drukke en gezellige tijden, ook voor je klanten. Zet je klant in the picture, geef ze een warm welkom en gastvrije gevoelswaarde. Weet dat je klanten deze feestmaand eerder geneigd zijn om meer geld uit te geven dan gebruikelijk. De klant gunt zichzelf iets meer en op een of andere manier is er dat gevoel van; er mag extra geld uitgegeven worden. Maak gebruik van de kracht van het overtuigen waardoor je klant, door middel van professioneel goed advies en persoonlijke aandacht, sneller tot aankoop over gaat.
Training
, ,

Man & Schaar #10

Op de Sassoon Academy in Londen tref je cursisten aan van over de hele wereld. Japan, Canada, Italië. Vaak zie je ook een groep kappers uit Rusland, die net als de Japanners, geen woord Engels verstaan en daarom een eigen tolk bij zich hebben. Tijdens de lessen hoor je steeds het zachte parlando van de synchroonvertaling achter je. Het kappersvak leer je op het MBO. Je kunt door naar niveau 4, waarbij vooral het ondernemen wordt geschoold. Maar als je nog verder wilt is er in Nederland niets meer. Jawel, er zijn nog wat trainingen bij groothandels en leveranciers. Maar een gedegen vervolgopleiding op bijvoorbeeld HBO-niveau is er niet.