Na vele jaren in de kapsalon gewerkt hebben, loop je vroeg of laat tegen klanten aan die een pruik of haarwerk nodig hebben. Met deze klanten heb je vaak veel lief en soms ook leed gedeeld. In de loop der tijd is een vriendschap geboren. Tenslotte mag niet iedereen zomaar aan iemands hoofd zitten.
Wat doe je dan als kapper c.q. haarspecialist, stuur ik mijn klant naar een ander en beëindig ik hiermee mijn band of ben ik ook de vertrouwenspersoon-haarwerkspecialist die zijn mannetje staat ook in donkere dagen?
Om te willen beginnen met haarwerken, dien ik me af te vragen: “wil ik de band met mijn klant behouden en wil ik mijn klant kunnen bijstaan bij het adviseren van een haarwerk?”.
Indien dit het geval is, is het slechts het volgen van benodigde haarwerk-cursussen en daarna gewoon doen. Durf het haarwerk te zien als eigen haar en geef het haarwerk dezelfde aandacht als het haar van een klant uit de kapsalon.
Haarwerkklanten waarderen het “Look good, feel better”-gevoel nog meer dan gewone kapsalon- klanten en de band met je klant wordt hiermee alleen maar versterkt.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!