De Blije-Klanten-Makers en ex-kappers van Da Vinci krijgen een hoop kappers aan de lijn. Ook vaak met de vraag hoe zo’n online afsprakenboek nu precies werkt. Er bestaat namelijk een misvatting over het online een afspraak laten maken door de klant.
De misvatting is dat de kapper denkt dat de klant de hele agenda van deze kapsalon kan zien als zij online een afspraak maakt. In sommige gevallen is dit zo (namelijk bij een aantal andere kapperssoftware-pakketten), Maar niet bij Da Vinci. Wij weten namelijk dat je niet wil dat mevrouw Jansen ziet dat haar buurvrouw op dinsdag komt knippen. Hoe werkt het dan wel?
Wat ziet jouw klant dan wel? Een klant die online een afspraak voor in jouw salon gaat maken gaat allereerst naar jouw website, facebook APP of bookingsplatform BarberBooking. Dan kiest hij/zij een behandeling. Geeft hij/zij een voorkeur voor een medewerker aan. Kiest een datum en vervolgens verschijnen er een aantal tijden waarop de gekozen behandeling past. Plus.. Het afsprakenboek van Da Vinci is zo slim dat hij alleen tijden om het half uur laat zien. Zo ben jij ervan verzekerd dat bij het krijgen van online boekingen je planning ineens niet met 5 minuten zit waar je niks mee kan!
Hopelijk hebben we duidelijk kunnen maken dat jouw klant dus niet je hele agenda ziet. En dat zou zo jammer zijn als dit het punt is om je klant niet online te laten boeken. Uit onze statistieken blijkt namelijk dat wel 60% van alle online afspraken buiten openingstijd van de salon worden gemaakt. En.. dat minstens 20% van alle online boekingen last-minute boekingen zijn. Dat betekent dat op het moment dat die boeking gemaakt wordt, deze binnen 24 uur plaatsvind in de salon. Jij blij want je afsprakenboek staat vol en je klant blij omdat hij op het laatste moment (zelfs als jouw salon gesloten is) kan bepalen of hij toch morgenochtend gelijk om 8:30 naar de kapper wil.
Da Vinci Salonautomatisering Guest blogger
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!