Dat het kappersvak altijd volop in beweging is weten we allemaal. Trends, innovaties, product lanceringen er valt altijd iets nieuws te zien en vooral veel nieuws te leren!
Vraag je een willekeurige kapper ondernemer of het belangrijk is om educatie te volgen dan krijg je over het algemeen een volmondig JA! te horen. Tegelijkertijd blijkt het in de praktijk iets moeilijker in te passen. Volle agenda’s, medewerkers die er niet voor open staan, afstand , geen modellen of er moet ergens anders in geïnvesteerd worden, een kleine greep uit genoemde redenen waarom we dit seizoen toch maar een keer overslaan. Maar………
Wie denkt dat kennis duur is, vergist zich in de kosten van onwetendheid
We zijn snel geneigd om voornamelijk te kijken naar wat het ons gaat kosten. De tijd, energie en geld. Maar als we het nu eens andersom draaien en kijken wat het ons gaat opleveren?
Een goed opgeleide medewerker geeft de juiste adviezen, straalt zelfvertrouwen uit en weet de klant door zijn professionaliteit aan zich te binden en zal daarnaast enthousiast en gemotiveerd zijn om elke klant met een verandering en vernieuwing de deur uit te laten gaan. Om deze professionaliteit en motivatie in stand te houden is ontwikkeling en daarnaast innovatie onmisbaar. Hierin is het volgen van de juiste educatie van groot belang. Zelfs onmisbaar voor jouw salon en medewerkers om op een hoger level te komen en te behouden. Want tja… wie belt er nog met een Nokia?
Met de passende educatie voor elke medewerker haal je ieders talenten naar boven. En wat maakt je werk nou nog leuker, dan dat waar je al goed in bent nog beter te laten worden?
Warme groet,
Roelie Brand
Educator JOICO.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!